Niinkuin jotkut ehkä tieetääkin jo tilasin tammikuun loppupuolella Murmelin takin suomen maahantuojalta. Tarkoituksena oli saada takki käyttöön Verpparin reisulle. Viikossa takki ei kuitenkaan ehtinyt meille kotiin joten jäi Ainon tehtäväksi tuoda takki mulle mukanaan kun tulee puolitoista viikkoa myöhemmin perässä Verpileriin. Eipä siihenkään ehtinyt. Oli unohtunut jonkun kirjoituspöydälle eikä lähtenyt mihinkään.
Laittoivat sitten mulle sähköpostia että voivat lähettää takin mulle Sveitsiin, kolmessa päivässä pitäisi olla perilla. Mulla oli vielä reilu viikko yhteensä neljän viikon lomasta jäljellä joten ajattelin että mikäs siinä, ehtii pari päivää uudessa takissa laskea.
Odottelin ja odottelin, takkia ei näkynyt. Kotimatkalla Geneven lentokentällä sähköposteja lukiessani olikin maahantuojalta taas tullut sposti. Ei takki vieläkään ollut mihinkään lähtenyt. Kysyivät olenko vielä reisussa vai joko kotona. Siihen vastasin että laittakaa mulle kotiin vaan...
Viikko sitten perjantaina, eli noin kuukausi ja viikko tilauksesta, takki tulikin perille ja hieno takki onkin. Ehdinkin jo viime viikon Himos-reissulla kokeilemaan. Toimivalta takki vaikuttaa ja mitä tärkeintä että näyttää hyvältä.
439552.jpg